..::.. S L i D 3 S H 0 W ..::..

Never Do That Again~

Semalam ..5.30 ptg.
Dekat trafic light nak masuk ke Pmtg Nibong..ada jammed selama 15 minit. rupa2nya ada lori terbalik dekat selekoh depan tu..
Dengan panas terik terasa bahangnya menembusi kulit...dengan kehitaman kereta ku..it was so tensed (baru panas dunia tu...)

Bila dah lpas ja lori terbalik tu..jln jd clear balik..
Sambil tu aku dok test mp3 modulator baru aku beli tu..RM18.80 jer..
Aku dok cari² lagu smbil tekan² button dia..menggunakan remote yg diberikan.
Ntah mcm mana..aku tertoleh sedikit utk melihat LCD modulator tu nk tgk no lagu...sekejap saja..just a glance..bila aku angkat muka ke depan balik..aku tgk ada lori besar dan laju jarak kurang dr 2 meter DAN kereta aku dh masuk separuh ke jalan sebelah...saat tu terasa jantung berhenti berdegup..
Masa tu dalam ingatan aku mmg dah HABIS..tp ada satu kuasa yang memusingkan tangan aku untuk memusingkan stereng ke kiri kembalikan kereta ke jalan yang betul dan sipi saja lori tu pass by....
Jantung terasa berdegup kembali...Mengucap panjang aku...Syukur Alhamdulilah..
Jangan sesekali terleka..tumpuan perhatian bila memandu...Malang Tak Berbau..Tak selamanya kita bernasib baik..

5 comments:

@ku bukan blogger said...

huhuhu.. berhati2 ketika memandu ...

Rahayu Niza said...

isk isk d....nasib baik

ProgrammerWifeDaughterSister said...

ya rabbi..... huhuhuhuh takot....
alhdmulillah...

pesanan kerajaan: DON'T MP3 AND DRIVE!!!

sakura-chi said...

hehehehehehhe

aizuemi said...

uit.. berhati2 memandu.. ingatlah insan2 tersayang~