..::.. S L i D 3 S H 0 W ..::..

Akukah Ini....??

AKU... .
siapakah aku sebenarnya di bumi ini
masih tercari-cari identiti diri sendiri
di dalam dunia yang penuh onak dan dan duri
sukar untuk aku fahami hati ini

AKU... .
apakah yang aku inginkan?
apakah yang aku mahukan?
dan apakah yang aku kejarkan?
adakah harta dunia yang menjadi idaman
ataupun bekalan akhirat yang berkekalan?

AKU... .
masih teraba-raba dalam gelita
dalam meniti perjalan usia
apakah akan aku terjumpa
dengan apa yang aku damba
sukaruntuk aku menyatakannya
kerna aku merasa terlalu berdosa

AKU... .
bisakah aku tempuhi hidup ini seorang diri
tanpa sesiapa ada disisi
hadir untuk menemani
andai terjatuh bangun sendiri
atau mungkin terus berhenti
sukar untuk dimengerti
antara fantasi dan realiti

AKU... .
masih tercari-cari kebenaran
di seluruh pelosok alam
tanpa aku ketahui jalan yang besimpang dihadapan
namum harus jua aku lalui dengan keberanian dan kesabaran
walau apa pun yang bakal mendatang
tidak pernah menjadi halangan
teruskan berjalan dengan tenang
inilah erti dugaan
yang mematangkan pemikiran

AKU... .mendambakan ketenangan hati
AKU... .mengidamkan kekuatan diri
AKU... .mengharapkan kasih sejati
dimanakah tempat untuk mencurahkan rasa hati
tiada cinta yang lebih tulus dan suci
melainkan cinta hakiki darimu ILAHI

0 comments: